2012. május 30., szerda

Tarisznyarák

- A rák a hátsólábai segítségével képes kipiszkálni a páncélja alá szorult kavicsokat, növényeket és más egyéb szenyeződéseket.

Amióta elköltöztem otthonról, két szokásom van: állandóan megy a tévé és igyekszem rendet tartani. A takarítást és a rendrakást általában éjszaka kezdem el, akkor érek rá a leginkább. Hangtalan vagyok, de mivel szomszédaim nincsenek, senkit sem zavar, hogy szöszölök. Ilyenkor éjjel a fáradtság azért még rám is ököllel támad. Emiatt súlyos koppanással ejtem el az apróbb tárgyakat, amelyek az összefogott kupacok tetején lebzselnek. Az egyik henyélő gyertyám így ugrott be a szekrény alá.

- A tarisznyarákok élete állandó veszélyben van a parton, az erősebb hullámok és a ragadozók bármelyik pillanatban véget vethetnek életüknek.

A szekrény alatt a sötétben nem is látok és nem is érek el semmit. Olyan, mint egy csatornában kotorni. Sok a kosz és lutri, hogy az ember mibe akad. Egy labda, egy autó. Ezek rég óta itt lehetnek. Egy nyúlás, de nem, nem elég hosszú a karom. A gyertya bújkál a sötétben, amit épp el kéne, hogy űzzön. Kezdem irigyelni a rákokat. Ha nekem is lenne egy olyan hátsó lábam! Hát akkor, megtoldjuk a karomat egy lépéssel, egy partvisnyélnyi lépéssel. De ahogy ezen gondolkodom, a fejemet be is ütöm a dohányzóasztalba, amit a tálalóhoz húztunk. Hullámzik rendesen, de nem patakzik a vér, sőt, fel sem serkent. Azonban egy pók került, és tapadt a hajamba, ezúttal én győzök. Dohányzóasztaly és szekrény...Fenébe a lakberendezéssel!
 
- A rákok ollójuk segítségével tologatják egymást egészen addig, amíg az egyik felborul. Így dől el, hogy ki párosodhat a nősténnyel.

Mindig is szerettem az ilyen mondatokat nők szájából hallani. Kellemes a narrátor. A seprű segít, szokás szerint. Előkerül még egy papírrepülő és egy tépett rajz a gyertyán kívül. És felhőben jön a por. Még jó, hogy itt a seprű, feltakarítok.

Gyerek nevetés hallatszik.

Feltérdelek a bányából. Körbenézek, látom, ahogy a fiam és a feleségem az ágyban ülnek. Én mesét olvasnék, a nejem inkább tanítgatja a gyereket. Rá is ér, hisz az ollópárbajban megnyertem őt és a takarítást.

1 megjegyzés: